Persbericht Brandweer Twente: Drone Argus ingezet bij zeer grote brand Losser

Losser – Op donderdag 25 februari heeft een zeer grote brand gewoed in een bedrijfsverzamelgebouw in Losser. In het gebouw was ondermeer een autobedrijf en een opslagloods voor caravans gevestigd. De brandweer wist door inzet van vier blusvoertuigen en een twee redvoertuigen tweederde van het pand te behouden. Ook de inzet van de drone Argus heeft bijgedragen aan een effectieve inzet. De oorzaak van de brand is nog niet bekend.

Rond 10.00 uur kreeg de brandweer een melding van een brand in een autobedrijf aan de Zwaferinksweg in Losser. Het autobedrijf is gevestigd in een bedrijfsverzamelgebouw dat bestond uit drie aaneengeschakelde panden.

Bij aankomst trof de brandweer een uitslaande brand aan in het autobedrijf. Om uitbreiding naar de twee aaneengesloten panden te voorkomen heeft de brandweer veel materieel en personeel ingezet. In het pand waren verschillende gasflessen aanwezig. Door de brand zijn een aantal van deze flessen geƫxplodeerd. Hierdoor is het pand zwaar beschadigd en het dak van het autobedrijf ingestort. Het autobedrijf kan als verloren worden beschouwd. De brandweer wist de twee aaneengesloten panden te behouden. Ruimt twee uur na uitbreken van de brand werd het sein brand meester gegeven.

Om goed beeld te krijgen van de brand heeft de brandweer voor het eerst de drone Argus ingezet. De beelden die Argus maakte werden live gestreamd naar de tablet van de Officier van Dienst van de brandweer. Door van bovenaf mee te kijken wist de brandweer exact waar de vuurhaarden zich bevonden. Mede door deze verkregen informatie werd de inzet bepaald.

Door de brand was er sprake van veel rookontwikkeling. Meetploegen van de brandweer hebben in de omgeving metingen verricht naar concentraties van gevaarlijke stoffen. Er zijn geen verhoogde concentraties waargenomen.

De oorzaak van de brand is niet bekend. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor.

In totaal zijn meer dan 40 brandweermensen van verschillende brandweerkazernes ingezet om de brand te bestrijden.

(bron: Brandweer Twente)
(foto en video: 112Twente | www.112twente.nl)

Het laatste 112-nieuws uit Losser rechtstreeks bij jou in Telegram? Word dan nu lid van het Telegram-kanaal van 112Losser! Volg ons ook op Facebook!